جمعی از دانشجویان، دانش‌آموختگان، اساتید و جریان‌های انقلابی استان فارس در راستای تحقق وعده‌های ریاست‌جمهوری نسبت به ممنوعیت انتصابات فامیلی و لزوم شایسته‌گزینی نسبت به انتصاب غیرقانونی سرپرست اداره‌کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس به آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، شخص دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نامه نوشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، جمعی از دانشجویان، دانش‌آموختگان، اساتید و جریان‌های انقلابی استان فارس در راستای تحقق وعده‌های ریاست‌جمهوری نسبت به ممنوعیت انتصابات فامیلی و لزوم شایسته‌گزینی نسبت به انتصاب غیرقانونی سرپرست اداره‌کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس به آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، شخص دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نامه نوشتند.

در متن کامل این نامه آمده است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
حضرت آیت‌الله رئیسی
سلام علکیم

با احترام، ضمن تقدیر از اظهارنظر صریح حضرتعالی مبنی بر «لزوم شایسته‌گزینی» و «ممنوعیت انتصابات فامیلی»، چنانچه مستحضرید جنابعالی در گفتگوی اخیر تلویزیونی خود در تاریخ ۵ بهمن‌ماه تصریح فرمودید: «نقطه‌ی قوت این دولت این است که انتصابات فامیلی نداریم. من در انتقاد بعضی‌ها به انتصاب‌های فامیلی گفتم ۵ نفر از این‌ها را معرفی کنید تا من پیگیری کنم.» ضمن تحسین مجدد جنابعالی بابت اهتمام به این مهم و دعوت از آحاد مردم برای معرفی قلیل انتصابات فامیلی، به استحضار می‌رساند انتصاب اخیر برادر ۲۸ ساله‌ی یکی از نمایندگان محترم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جایگاه مهم «اداره‌کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس»، موجب یأس هواداران جنابعالی و اعتراض شدید افکار عمومی به دولت مردمی گشته است؛ به‌گونه‌ای که در نقد این اتفاق تلخ شاهد صدها واکنش در توییتر و فضای مجازی بودیم و متأسفانه شبکه‌های بیگانه همچون «ایران اینترنشنال» نیز این موضوع را بهانه‌ای برای تخریب دولت انقلابی قرار دادند.
نکته قابل تأمل آنکه استاندار محترم فارس در پاسخ به اعتراضات گسترده مردمی فرموده‌اند: «من خودم ایشان را از کوچکی بزرگ کرده‌ام و توصیه دیگران نقشی در این انتصاب نداشته است!» این واکنش نه‌تنها سبب التیام درد نگشت، بلکه موجب شد سوالات متعدد دیگری در افکار عمومی ایجاد شود.
مردم می‌پرسند در استان فارس با جمعیت ۵ میلیون نفری و فعالیت دانشگاه‌های مادر و برتر علمی، شاهد حضور هزاران استاد فرهیخته و مدیران بسیار توانمند و انقلابی هستیم، به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری در سفر به استان ضمن اشاره به استعدادهای برجسته و نخبگان متعدد در حوزه‌های مختلف علمی و اجرایی، تصریح فرمودند فارس از منظر منابع انسانی در قله است. آیا در این استان پهناور و نخبه‌پرور اکنون به چنان قحط‌الرجالی رسیده‌ایم که باید شخصی ۲۸ ساله که حتی یک‌روز هم سابقه اجرایی در کارنامه خود نداشته است، ناگهان از اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان به جایگاه مدیرکلی آن هم در استان مهم فارس با ۳۶ شهرستان برسد؟!
مردم می‌گویند لازمه تصاحب جایگاه مهمی همچون «ارزیابی عملکرد»، در وهله نخست تخصص و اشراف کامل فرد به تمامی امورات اداری و اجرایی است؛ فردی که خود کارکشته باشد می‌تواند تشیخص دهد کدام مدیرکل عملکرد ضعیفی داشته و کدام دستگاه اجرایی وظایف خود را به درستی انجام داده است؟ فردی که خود سابقه بازرسی و امور حقوقی داشته باشد، می‌تواند تشخیص دهد کدام سازمان تخلف کرده و کدام مدیر به مر قانون عمل کرده است؟ آیا اینکه استاندار محترم فارس از کودکی یک شخص را بزرگ کرده و نسبت به تقوای ایشان شهادت می‌دهد، ملاک کافی برای انتصاب ایشان بدون هیچ تخصص و سابقه اجرایی در چنین جایگاه حائزاهمیتی است؟!
نکته تأسف‌بارتر آنکه این شخص برای اینکه بتواند پست یادشده را تصاحب کند، در روالی غیرمرسوم و خارج از عدالت یک‌شبه به استخدام دولت هم درآمده است که این موضوع سبب خشم بیش از پیش افکار عمومی گشته است.
اضافه می‌گردد بررسی‌های افراد مورد وثوق نشان می‌دهد معاونت‌های منابع انسانی و بازرسی وزارت کشور و همچنین بخش‌های مختلف نهاد ریاست‌جمهوری پیش از این انتصاب، مخالفت صریح و مکتوب خود را اعلام کرده بودند، اما مع‌الاسف لابی‌های سیاسی بسیار قوی‌تر از آن بوده است که به این مکاتبات بهایی داده شود!
در پایان یادآور می‌شود شهردار محترم تهران پس از انتصاب اخیر یکی از نزدیکان خود به سمت مشاور شهردار در امور هوشمندسازی، بدلیل واکنش افکار عمومی، از حکم خود عدول و وی را برکنار کرد و در بیانیه خود این‌چنین نوشت: «این انتصاب به‌دلیل نسبت فامیلی، موجب شکل‌گیری ابهام و گلایه در برخی دلسوزان انقلاب و دلخوری مردم عزیزتر از جانم شد. می‌خواهم شهر با رأی و نظر مردم اداره شود. با احترام به نظر این ولی‌نعمتان انقلاب، حکم صادره برای آقای حیدری را ملغی می‌کنم.» این درحالی است که داماد دکتر زاکانی هم دارای تخصص و هم دارای تجربه در حوزه هوشمندسازی بود و مهمتر از آن هیچگونه رابطه استخدامی با شهرداری نبسته و قرار نبود حتی یک‌ریال دریافتی داشته باشد، اما صرفاً به احترام افکار عمومی این تصمیم شجاعانه اتخاذ گشت.
حال با عنایت به مطالب فوق و با توجه به آنکه جنابعالی با عملکرد درخشان خود در قوه قضائیه شاخص‌‌ترین چهره ضدفساد و ضدرانت در کشور به شمار می‌روید، امید می‌رود به وعده‌های خود در ایام انتخابات در نقد انتصاب‌های سیاسی عمل کرده و با صدور دستور لغو این انتصاب فامیلی، امید را به جامعه بازگردانید.

جمعی از دانشجویان، دانش‌آموختگان، اساتید و جریان‌های انقلابی استان فارس

 

/پایان متن/