استاندار فارس در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار، توسعه خطوط ریلی جدید و سریع‌السیر شدن قطار شیراز اصفهان را به عنوان مطالبات جدی این استان ذکر کرد.

محمدهادی ایمانیه در دیدار با ایمان اسلامیان، معاون توسعه وزیر راه و شهرسازی بر پیشبرد مسائل مهم استان در حوزه راه و مسکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از استانداری فارس، ایمانیه در این دیدار به حمل‌ونقل ریلی استان و توسعه آن اشاره کرد و گفت: سریع‌السیر شدن قطار شیراز _ اصفهان، قطار شیراز_ بوشهر، قطار شیراز_ لار_ بندرعباس و قطار شیراز _ گل‌گهر از بحث‌ها و مطالبات اصلی استان فارس است‌.

ایمانیه در حوزه مسکن نیز به سهمیه ۲۶۰ هزار واحدی استان فارس در نهضت ملی مسکن اشاره و اضافه کرد: برای استان ۲۶۰ هزار واحد در نظر گرفته شده اما طبق گفته وزیر راه و شهرسازی در صورت تلاش استان و تقاضا برای ثبت‌نام مسکن این میزان قابل افزایش است.

استاندار فارس همچنین خواستار تعیین تکلیف شهرهای جدید شد و بیان کرد: تکلیف شهر صدرا باید مشخص شود چراکه در حال حاضر یک حالت دوگانه پیدا کرده است و وظایف مسئولان این شهر شفاف نیست‌.

ایمانیه گفت: در دیدار با وزیر راه‌وشهرسازی پیشنهاد شد که شهرهای جدید وقتی به یک مرحله از رشد و امکانات رسیدند به شهرداری واگذار شوند که در برخی امور نیز وزارت راه و شهرسازی سهیم باشد.

وی با اشاره به برخی مطالبات مبنی بر شهرستان شدن صدرا گفت: این شهر برای شهرستان شدن به دلیل نداشتن بسیاری از زیرساخت‌ها هنوز آمادگی ندارد و دچار مشکلاتی می‌شود.

ایمانیه همچنین از سفر قریب‌الوقوع وزیر راه‌و شهرسازی در هفته‌های پیش‌رو به استان فارس خبر داد و گفت: بناست که هیئتی از وزارت راه و شهرسازی به استان سفر کنند تا مشکلات مربوط به این حوزه در آن سفر بررسی و حل شود.

وی در ادامه به قسمت بین‌الملل فرودگاه شیراز اشاره و عنوان کرد: این بخش در شان مردم و شهر شیراز نیست، یک تحول جدیدی می‌خواهد و به نظر می‌رسد که دچار رکود شده است.

معاون توسعه وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار با تشکر از تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در استان فارس، گفت: قرارگاهی که در زمینه مسکن ابداع شده کاری درخور است و می‌تواند به عنوان الگو در سایر استان‌ها هم انجام شود.

وی با بیان اینکه مسکن از یک سو دغدغه دولت سیزدهم و از سوی دیگر پیشران اقتصاد ملی است، افزود: اگر حوزه مسکن رونق گیرد، دیگر مسائل اقتصادی نیز حل می‌شود.

اسلامیان درباره ایده استان فارس برای شهرهای جدید نیز گفت: این پیشنهاد، ایده خوبی است که باید انجام شود چون دوگانگی مدیریت در شهرهای جدید هم آسیب‌زا است و هم موجب فساد می‌شود.

معاون وزیر راه درباره فرودگاه شیراز و درخواست استاندار فارس بیان کرد: فرودگاه یکی از تابلوهای کارآمدی نظام است و این مسئله هم حتما پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، اسلامیان برای شرکت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی فارس به شیراز سفر کرده بود.

/پایان متن/