چهارصد ‌و بیست و ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۹ دستورکار در زمینه رفع مشکلات واحد‌های تولیدی به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و جمعی دیگر از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران بخش خصوصی برگزار شد.

عبدالعظیم خادم‌حمزه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر فرمایشات رهبری و ریاست‌جمهوری مبنی بر مانع‌زدایی در بخش تولید، مطرح کرد: مقامات عالی و مردم از ما انتظار دارند که موانع و مشکلات بخش تولید را رفع کنیم و با توجه به اینکه یکی از موانع اصلی تولید به تامین مواد اولیه و بانک ارتباط دارد، بایستی مانع‌زدایی شود.

وی با اشاره به اینکه اینکه برخی از تولیدکنندگان از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سواستفاده می‌کنند، اظهار داشت: اجازه نمی‌دهیم برخی از تولیدکنندگانی که نمایش می‌دهند از ظرفیت کارگروه و حسن نیت دولت سواستفاده کنند؛ چراکه برخی از آن‌ها تمامی موضوعات و مسائل لازم را مطرح نمی‌کنند و لازم است بدانند که ما از تولیدکنندگان واقعی بنابر وظیفه‌ای که داریم به صورت جدی حمایت خواهیم کرد.

خادم‌حمزه با بیان اینکه اقدامات بسیار جدی در نهاد ریاست‌جمهوری در راستای رفع مشکلات و افزایش ظرفیت تولید انجام می‌شود، گفت: ظرفیت تولید در برخی از واحد‌های تولیدی متاسفانه ۲۰ درصد است و با توجه به اینکه دولت باید به رشد اقتصادی ۸ درصدی در سال برسد نیازمند راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد و نیمه‌فعال در راستای سیاستگذاری دولت هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خاطرنشان کرد: متاسفانه بانک‌ها ماده ۹ قانون معادن را اجرا نمی‌کنند که این شیوه نیازمند بازنگری و توجه جدی با هدف تسهیل در بخش تولید است.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اینکه در این جلسه مشکلات اصلی ۹ واحد تولیدی تسهیل و مرتفع شد، بیان داشت: در این جلسه مشکلات واحد‌های تولیدی کمپرسورسازی پادنا، نسرین آذرخش، نسیم سحر لارستان، واحد گاوداری نورآباد، شرکت حمل و نقل سراسری تحول ترابر ایرانیان، واحد تولیدی و صنعتی سوله رجحان استیل فیروزمهر و شرکت نوین آبان فناور مطرح شدند که با تصمیماتی که توسط مدیران استانی گرفته شد، موانع موجود در بخش تولید این مجموعه‌ها برداشته شد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان یکی از راهکارهای اساسی ما در رشد اقتصادی کشور محسوب می‌شود، افزود: یکی از ارکان بنیادی برای استقلال در نظام اقتصادی سیاست‌ها ‌و اقدامات لازم در بخش تولید و اشتغال است که جهش در این زمینه نیازمند اراده و عزم جدی تمامی مدیران به ویژه سیستم بانکداری است.

رئیس سازمان صمت استان فارس در بخشی از این برنامه بانک خاورمیانه را به دلیل عدم اجرای مصوبات قانونی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به دادستانی مرکز فارس معرفی کردند؛ همچنین در راستای عدم تسهیل در رفع مشکلات شرکت نوین آبان فناور، مانع‌زدایی در این مجموعه تولیدی را نیازمند حمایت دستگاه قضایی و دادگستری فارس دانستند.

/پایان متن/