رئیس اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: بر خلاف آنچه به جامعه نشان داده می‌شود، هزینه عقب افتادن صادرات را مردم ضعیف می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل ازخبرگزاری ایسنادر استان فارس، رئیس اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: بر خلاف آنچه به جامعه نشان داده می‌شود، هزینه عقب افتادن صادرات را مردم ضعیف می‌دهند.

جمال رازقی در آیین بزرگداشت روز ملی صادرات و قدردانی از صادرکنندگان نمونه فارس در شیراز با بیان اینکه با وجود بی‌مهری‌ها صادرکنندگان سربازانی هستند که با شکست تحریم‌ها وفاداری خود را ثابت کردند، گفت: حضور کالاهای ایرانی در بازار جهانی نشان از بی‌ثباتی تحریم‌ها دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس افزود: عبور کالاهای ایرانی از مرزهای کشور مانند عمل سربازان در حراست از مرزها مقدس و قابل تکریم است.

او همچنین با بیان اینکه بر خلاف آنچه به جامعه نشان داده می‌شود هزینه عقب افتادن صادرات را مردم ضعیف می‌دهند، گفت: در چند دهه اخیر تجارت خارجی دچار سردرگمی شده است و مشخص نیست که سیاستمداران بر چه اساس تصمیم می‌گیرند.

رازقی؛ بهبود فضای کسب و کار از طریق گفتمان با حاکمیت و تسهیل مسیر صادرکنندگان و فعالان اقتصادی را از جمله رسالت‌های اتاق‌های بازرگانی عنوان کرد.

او ادامه داد: فساد گسترده و موانع بوروکراتیک، سرمایه‌گذاری و تولید را در ایران پرریسک کرده است؛ رواج کاغذبازی نیز در کشور رایج و مانع کارافرینی و سرمایه‌گذاری شده است و برخلاف دستور رهبرمعظم انقلاب در رابطه با خصوصی‌سازی به نظر می‌رسد اندازه دولت در اقتصاد ایران بزرگتر شده و این یعنی سهم بخش خصوصی کمتر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اظهارات اخیر برخی از نمایندگان در مجلس نسبت به اتاق بازرگانی، گفت: این بی‌عدالتی است که گسترش فقر و ناکارآیی اقتصاد کشور به گردن اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی گذاشته شود در صورتی که کارشکنی مجموعه بانک مرکزی و وزارت صمت مانع رشد صادرات در یک برهه که ارزش پول ملی کاهش یافته بود، شد.