به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، سیده مریم حسینی رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار ضمن تبریک این روز فرخنده به تمامی زنان جهان اسلام به ویژه زنان شهر سومین حرم اهل بیت، گفت: امروز رسالت هر زن مسلمان در انتخاب سبک زندگی و ایفای نقش اجتماعی و مشارکت در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، سیده مریم حسینی رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار ضمن تبریک این روز فرخنده به تمامی زنان جهان اسلام به ویژه زنان شهر سومین حرم اهل بیت، گفت: امروز رسالت هر زن مسلمان در انتخاب سبک زندگی و ایفای نقش اجتماعی و مشارکت در ایجاد الگوی خانواده متعالی، مستلزم تمسک به چشمه زلال اسلام ناب محمدی است که غنی‌ترین الگوی آن سیره فاطمی است.

او گفت: بنده با اینکه متبرک به مقام مادری، مفتخر به کسوت معلمی و مزین به نشان سیادت هستم از زهرا (س) گفتن برایم تقصیر کلام دارد و درعمل کردن به سیره فاطمی تقصیر وجود دارم، اما با این اوصاف بر خود واجب می‌دانم تا درک و فهم خود را از منش و سلوک رفتاری صدیقه طاهره (س) برای کاربست اهداف شورای محترم بیان کنم.

حسینی با خطاب قراردادن همکاران خود به بیان پرسش‌هایی پرداخت و گفت: مگر نه اینکه از عمده وظایف شورا ایجاد حس وحدت و همدلی در مجموعه مدیریت شهری است؟ مگر نه اینکه بانوان با جمعیتی بیش از هزار نفر در پیشبرد اهداف این مجموعه سهیم هستند؟ مگر می‌توان از ظرفیت این قشر عظیم و متخصص چشم پوشید؟

او با اشاره به اینکه عضویت در شورای اسلامی آن هم به انتخاب مردم، والاترین ارزش و لقب برای تک تک ما است، گفت: باید با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری، به هدف تحقق فرمایش‌های ایشان در کرسی‌های آزاد اندیشی و ایده‌های رشد و نمو بانوان ارزشمند شهرداری، جلسه امروز به گونه‌ای ولایت مدارانه رقم می‌خورد.

او گفت: از دست رفت این فرصت با بداخلاقی و نادیده گرفتن ارزش‌های دینی و فرافکنی‌های سیاسی در عرصه رفتار و کردار به هدف رقابتی پوچ و بی‌نتیجه وو ما اعضای این شورا اگر نمی‌دانیم، بپرسیم؛ اگر بلد نیستیم، یاد بگیریم، زیرا کنش و منش سیاسی باید به گونه‌ای باشد که جامعه سیاسی شورا، پاسدار ارزش‌مداری، دین و اخلاق باشد.

حسینی گفت: شورای اسلامی شهر شیراز جایگاه فرماندهی برنامه‌های شهری است نه جولانگاه و میدان خودنمایی‌های فردی و گروهی.

او گفت: خداوند ناظر بر اعمال ماست و مردم به خوبی متوجه هستند که شورای شهر در مقام برنامه ریزی، طراحی و نظارت است و ما انتخاب شده‌ایم برای خدمت به مردم، برای اندیشیدن در راستای مشکلات مردم و به همین خاطر شورای دیگر فرصتی برای اشتباهات مکرر که ناامیدی شهروندان را در پی داشته باشد ندارد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: مردم ما خسته از سیاست‌زدگی و ناکارامدی و مایوس از رویکرد‌های لیبرال و ضد دین به ما رای دادند تا بار دیگر آرمان‌های انقلاب را با افتخار بر دست بگیریم و در عمل پیاده کنیم و همه ما امروز میراث‌دار اعتماد مردم هستیم و چشم آن‌ها به عملکرد ما دوخته شده و بنده تحت فشار قراردادن شهردار و کارکنان محترم شهرداری به هر بهانه و درهر رویدادی به نیت اعمال نظر‌های شخصی را پسندیده نمی‌دانم.

حسینی در پایان گفت: شهرداری عرصه لشکرکشی نیست و برای نشان دادن و خودنمایی حق نداریم با آبروی دیگران بازی کنیم و معتقدم تکرار این دست سیاست‌ورزی‌های نابجا ارتباط و تعامل شورا و شهرداری را تضعیف می‌کند.

عضو شورای شهر شیراز در پایان خطاب به شهردار شیراز نیز گفت: جناب آقای شهردار! رویکرد‌های کلی حضرتعالی در طی ماه‌های گذشته نیازمند زمان برای مشاهده نتایج حاصله است تا امید به اصلاح امور را تقویت نماید، اما مبادا فشار‌های بیرونی و درونی شما را از مسیر حق منحرف سازد و مبادا در برابر فشار‌ها و تهدید‌های پوچ و توخالی عده‌ای که صرفا به دنبال منافع شخصی‌شان هستند و کاری به خیر و صلاح مردم ندارند عقب نشینی کنید.

او گفت: تا روزی که مجدانه و خالصانه با اخلاص و ایمان برای مردم و کسب رضای پروردگار تلاش می‌کنید اراده و عزم جدی و در حمایت شما خواهم داشت و اگر تا کنون در قبال برخی بداخلاقی‌ها سکوت می‌بینید، صبر برای اعطای فرصت دوباره به شما نیست بلکه اعتمادی است که به آگاهی افکارعمومی دارم.

حسینی در پایان اظهار امیدواری کرد که شیراز در جایگاه به حق خود قرار گیرد.

/پایان متن/