رییس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان خبرداد: رتبه بندی معلمان پایان بهمن یا قبل از عید اجرایی می شود.

علیرضا پاکفطرت رییس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایراداتی که از سوی شورای نگهبان به رتبه بندی معلمان وارد شده است به زودی مرتفع و پیش بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید اجرایی شود.

وی بیان داشت: باور داریم توسعه یافتگی هر جامعه و کشوری به آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد و در راستان این امر مجلس یازدهم توجه ویژه ای به این مساله داشته است.

پاکفطرت با بیان این مطلب که طرح رتبه بندی معلمان را که سالها مغفول مانده بود، مجلس یازدهم پی گیری کرده و تا حصول نتیجه پای کار ایستاده است، افزود: پیش بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید امسال مساله رتبه بندی معلمان برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

به گفته وی حقوق و دستمزد را باید به راندمان، سختی و ارزش کار داد و تعیین حقوق صرفا با تکیه بر ساعات کاری باعث کاهش انگیزه و کیفیت کار خواهد شد.

وی اظهار داشت: کمی سازی آموزش و نمره گذاری کار دانش آموزان یک آفت بزرگ برای آموزش و پرورش است و باعث اضطراب تحصیلی و گاها حتی ترک تحصیلی می شود.

این مسئول تاکید داشت: مسایل تربیتی باید محور اصلی فعالیت های آموزش و پرورش فارس باشد تا دانش آموزانی اخلاق مدار و فعال و متعهد به ارزشهای اسلامی در جامعه تربیت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در خصوص بازنشستگان و نیروهای خدماتی آموزش و پرورش گفت: قرار بر این است که ظرف مدت سه ماه، دولت لایحه ای مبنی بر پرداخت عادلانه به کارکنان ارایه دهد.

پاک فطرت افزود: ویژگی این نظام بر این است که حقوق و دستمزد بر اساس سختی مشاغل می باشد و یک عدالت خوب را در پرداخت ها شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: انتظار داریم یک تحولی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی در اموزش و پرورش فارس صورت گیرد.

مجید انصاری گفت: اجرای مطلوب سند تحول بنیادین در کنار بیانیه گام دوم انقلاب و ترویج شاخص های مکتب شهید سلیمانی از دیگر انتظارات ما از آموزش و پرورش استان است.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به دنبال این خواهیم بود که از هر ظرفیتی برای کمک به آموزش و پرورش استفاده کنیم تا این دستگاه انسان ساز را توسعه دهیم.

به گفته فرهاد طهماسبی آموزش و پرورش فارس ظرفیت بزرگی برای ارتقا و رشد دارد و انتظار است با برنامه ریزی مناسب این اموزش و پرورش را به نقطه ای که شایسته آن است برسانیم.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید تفکر انقلابی در بدنه آموزش و پرورش به ویژه در بین معلمان ترویج یابد.

جلال رشیدی کوچی گفت: پتانسیل های عظیمی در آموزش و پرورش وجود دارد که می تواند درآمدزا باشد و بخشی از مشکلات مالی ادارات آموزش و پرورش را حل و فصل نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست هم اندیشی با مجمع نمایندگان فارس درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی اجرای رتبه بندی معلمان را سرعت خواهیم داد

محمدخلیل عسکری اظهار داشت: اجرای نظام رتبه بندی در اولویت برنامه های وزارت آموزش و پرورش است و می خواهیم با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی اجرای این رتبه بندی را سرعت ببخشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: برای سال آینده نیز با کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مواجه هستیم که باید این کمبود را از طریق دانشگاه فرهنگان و آزمونهای استخدانی جبران کنیم.

عسکری گفت: تشکیل انجمن علمی معلمان امری ضروری و مهم برای اجرای سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش است تا معلمان بتوانند در تصمیم گیری های نقش و مشارکت قانونی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نیروهای خدماتی مشکلات زیادی دارند که نمایندگان مجلس باید از طریق سازمان امور استخدامی و اداری پی گیری مشکلات این عزیزان باشند.

عسکری گفت: در بحث بازگشایی با تبعیت از دستورات ستاد ملی کرونا و با در نظر گرفتن کامل سلامت دانش اموزان و با اختیاری کردن حضور دانش آموزان در مدارس به فکر برگزاری آموزشها به صورت حضوری هستیم.

وی افزود: افت تحصیلی پنهانی در دانش آموزان وجود دارد که آموزش حضوری دانش آموزان می تواند در راستای کنترل و کاهش این افت تحصیلی کمک کننده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه استان فارس با ۵۹ منطقه آموزشی گسترده ترین آموزش و پرورش کشور از این حیث است افزود: بیش از ۹٠٠ هزار دانش آموز در بیش از ۸ هزار واحد آموزشی در این استان مشغول تحصیل هستند.

عسکری افزود: در فارس گرایش زیادی به تحصیل در رشته علوم تجربی وجود دارد که با توسعه عدالت آموزشی باید این امر را کنترل و مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش را نیز توسعه دهیم.

وی گفت: بیش از یک یکهزار و ۳٠٠ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از سال اینده وارد سیستم آموزشی خواهند شد که از این ظرفیت جوان می توان برای افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی بهره کافی را برد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان و معیشت نیروهای خدماتی نیز از جمله مواردی است که در کنار رتبه بندی باید دنبال کنیم.

وی تاکید داشت: در قانون باید بحث معیشت نیروهای خدماتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا این عزیزان نیز بتوانند در رفاه کامل به کار خود ادامه دهند.

عسکری گفت: در سالیان اخیر با کمبود نیروی خدماتی نیز مواجه شده ایم که مجلس در این رابطه نیز باید ورود کند.

نماینده ی سرایداران و خدمتگزاران مدارس فارس نیز ضمن اشاره به لایحه ی رتبه بندی معلمان گفت: حدود شصت و پنج هزار نفر به عنوان سرایدار و خدمتگزار در حال خدمت هستند اما جایگاه آنان در این لایحه درنظر گرفته نشده است.

حسین ظفرآبادی ضمن اشاره به حذف شدن حق لباس، اضافه کار، سرانه ی خدماتی گفت: این موارد از سال ۱۳۸۹ از فیش حقوقی حذف شد که ما خواستار لحاظ شدن آن هستیم.

وی گفت: مجموعه ی نیروهای خدماتی که شامل سرایداران، خدمتگزاران، انبارداران، رانندگان می باشد درخواست همسان سازی حقوق و پیگیری بند تفاوت تطبیق هستند.

علیرضا قائدیان از دیگر نمایندگان سرایدارن و نیروهای خدماتی مدارس فارس نیز با اشاره به بند فوق العاده شغل افزود: نیروهای خدماتی هم باید همانند دیگر کارکنان شامل بند تفاوت تطبیق شوند.