مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: تصویب قانون‌هایی در رابطه با اجرای سند تحول بنیادین در مجلس شورای اسلامی می‌تواند اجرای این سند بالا دستی را تسهیل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به بقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز، گفت: انتظار ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که با تصویب قانون های کاربردی و عملیاتی آموزش و پرورش را در اجرای مطلوب سند تحول بنیادین یاری دهد.

محمد خلیل عسکری در ادامه افزود: می‌خواهیم از ظرفیت مجمع نمایندگان فارس برای اجرای سند تحول بنیادین به نحو مقتضی و مطلوب بهره بگیریم.

وی گفت: به همین جهت نشست قریب الوقوع مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی درآموزش وپرورش فارس برگزار خواهد شد و در این جلسه نمایندگان هرچه بیشتر با مسایل ومشکلات سیستم تعلیم وتربیت و دغدغه های قشر عظیم فرهنگیان استان آشنا خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تصویب قانون‌هایی در رابطه با اجرای سند تحول بنیادین در مجلس شورای اسلامی می‌تواند اجرای این سند بالا دستی را تسهیل کند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت خیرین در راستای توسعه فضای آموزشی و همچنین بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزشی را در دستور کار قرار داده ایم.
این مسئول بیان داشت: باید با سوق دادن خیرین به سمت مسائل آموزشی و تربیتی مجمع خیرین تعلیم و تربیت را تقویت کنیم تا در فارس هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند.

عسکری گفت: اجرای بیانیه گام دوم انقلاب با استفاده و بهره گیری مطلوب از ظرفیت جوانان از دیگر برنامه ها و اولویت های ما در آموزش و پرورش فارس است.

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه در کنار معشیت فرهنگیان باید به فکر تدوین برنامه‌هایی در جهت تقویت مسایل فرهنگی باشیم، افزود: مساله معیشت و فرهنگ از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری نیز هست.
حسین حسین زاده گفت: از بودجه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای مسائل عمرانی، نوسازی و بهسازی مدارس استان بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: مجلس این آمادگی را دارد تا در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به نحو مطلوب یاری دهد.

دراین دیدار نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی به تشریح برخی از مشکلات ومسایل آموزش وپرورش در حوزه انتخابیه خود نیز پرداخت.

/پایان متن/