عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه نمادها، بیلبوردها و فضاهای فرهنگی و تفریحی شهری تأثیر مستقیم و جدی بر روی روان شهر و مردم شهر دارند، گفت: هر نابهنجاری در محتوا و شکل می‌تواند روان جامعه را دچار مشکل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی شورای شهر، مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شیراز، در نشست مجازی “شهر و ارزیابی تأثیر سلامت “ که به همت گروه پژوهشی علوم رفتاری و مرکز ارزیابی جهاد دانشگاهی فارس برگزار شد، بیان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز یک کمیسیون به نام سلامت، محیط زیست و خدمات شهری دارد که بار سنگین و گسترده‌ای از شهر و سلامت مردم را بر دوش دارد.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: شهر و ارزیابی و تأثیر آن بر سلامت و نظارت کامل و توجه جدی در حوزه فرایندی در حوزه پسماند است که این موضوع در مباحث مربوط به زباله‌هایی است که در سطح شهر جمع آوری می‌شوند که باید این فرایند از تفکیک در مبدأ، انتقال و دفن و بازیافت از مبدأ در حوزه سلامت و توجه شهری باید مدنظر قرار گیرد، چرا که اگر فرایند و نظارت جدی بر این حوزه انجام نشود موجب بروز مخاطراتی در سلامت مردم و محیط زیست شهری می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: سلامت معنوی و روان شهر موضوع دیگری در حوزه سلامت است و از آنجا که نمادهای شهری و بیلبوردها و فضاهای فرهنگی و تفریحی تأثیر مستقیم و جدی بر روی روان شهر و مردم شهر دارند، هر نابهنجاری در محتوا و شکل می‌تواند روان جامعه را دچار مشکل کند.

ایمن سازی شهر دیگر موضوع تاثیر گذار بر سلامت بود که رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به آن اشاره کرد و افزود: مجموعه خدمات رسان آتش نشانی به صورت شبانه روزی در راستای ایجاد ایمنی و ارتقا سطح آگاهی و دانش و میزان مشارکت شهروندان در جهت داشتن شهری ایمن و سالم تلاش می کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این کمیسیون دنبال می‌شود، کاهش آسیب‌های اجتماعی و در پی آن آسیب‌هایی همچون بیماری اعتیاد و معتادین متجاهر، جمع آوری متکدیان و کودکان کار است که با جدیت بسیار با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان دنبال می‌شود.

مسعود زارعی ادامه داد: توجه بیشتر به مناطق محروم و ارائه خدمات رسانی مطلوب، دیگر موضوعی است که دنبال می‌شود، در این راستا شورای اسلامی شهر شیراز یک کمیسیون به کمیسیون‌های خود به نام محرومیت زدایی اضافه کرد تا اقدامات لازم برای رفع محرومیت و ارائه خدمات رسانی بهتر انجام شود.

این عضو شورای شهر در ادامه خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع پاندمی کرونا، برای مقابله با این بیماری اقداماتی در سطح شهر انجام گرفت. اقدامات باید به گونه‌ای باشد که در سایر حوزه‌ها در صورت مواجه با مشکلات این چنینی سازماندهی و ساماندهی لازم را از قبل اجرا کنیم.

وی افزود: در این کمیسیون تنها به این ۷ موضوع بسنده نمی‌شود و موضوعاتی در حوزه بحران شهر پیگیری می‌شود و ابن بحران مربوط به مقاطعی است که با شهر بویژه در حوزه ارتباط با سلامت روانی و معنوی شهرمی تواند تاثیر گذار باشد دنبال می‌شود.

/ پایان متن/